Alla inlägg den 18 december 2007

Av showy - 18 december 2007 22:43

När den älskade dör
finns i sorgen minnets skönhet;
men när kärleken tvärt släcks,
finns endast en öken
av förtvivlan kvar.

Ett oskyldigt hjärta
är en ömtålig sak
och ett brutet löfte
kan få det att brista.

Kärleken är som en duva.
Håller man den för hårt,
kvävs den.
Håller man den för löst,
flyger den.

Medlidandet är kärlekens sista steg,
kanske också kärleken själv.

En värld utan den
man älskar,
är ingen värld.

Min själ har dåligt läkekött,
jag glömmer ej för vem jag blött,
jag älskar och jag hatar länge.

Jaha..snart jul..som vanligt har jag inte handlat en enda julklapp. men det är så mycket mer julstämning när man handlar i sista minuten.f-n de e ju skitkallt ute..frosten ser ut som snö. var ute å red ior en sväng på gussisjön .han var jättepigg bockade å donade..sen såg han ut som han sett ett spöke å stirrade ut mot skogen. fick lite panik å fantiserade om en massa björnar.men dom sover väll nu?=) ska anmäla ior till solvalla nästa fredag hoppas att han kommer med ,bra spår så startar han. suttit å glott på atg-live nu ..kul, linn sover mattias pratar telefon .jag har nyss ätit rotmos,gott gott.nu blir det till att gå å sova iaf,jobbardag imorrn som vanligt*kram

Ovido - Quiz & Flashcards